DİNİ SORULARINIZA ÇÖZÜMLER

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
------------

 » MAKALELER

Okunma Sayısı : 1658

Sakat doğacak çocuğu aldırmak, anneyi kısırlaştırmak caiz mi?

 

 Sıkça sorulan bir soru: Bazı doktorlar doğacak çocuğumuzun sakat olma ihtimalinin kuvvetli olduğunu ve aldırılmasında isabet olacağını söylüyor. Biz ise tereddüt ediyoruz. Sakat doğma ihtimali olan çocuğu aldırmak caiz olabilir mi? Ayrıca, bir daha doğum yapmaması için anneyi kısırlaştırmaya da mahzur yok denebilir mi?

Cevap: Bu gibi hayati konularda son sözü söyleyecek, anne ile baba olmalı elbette. Çünkü olayın sonucunu ömür boyu anne ile baba yaşayacaktır. Öyleyse son kararı da onlar vermeli. Bununla beraber biz de konuya ait tespitlerimizi kısaca şöyle özetleyebiliriz:

1-Doğum kontrolü konusunu inceleyen günümüz fıkıhçılarının çoğu, sakat doğma ihtimaliyle çocuğun aldırılmasına sıcak bakmıyor, hatta sakat doğmuş bir çocuk sakatlığı sebebiyle nasıl öldürülemezse, ana rahminde yaşayan cenin de sakat doğma ihtimaliyle aldırılamaz, yorumunu yapıyor. Kaldı ki, bazen sakat doğacak denen cenin, nur topu gibi sağlam bir yavru olarak da dünyaya gelebiliyor, diyorlar. Ya da sakatlığı yaşamasını zorlaştıracak boyutta olmuyor, kolay yaşayacak bir arıza ile hayatını sürdürebiliyor, diye de ilave ediyorlar.

Günümüzün tıbbının bilgileriyle de konuya bakan Hayrettin Karaman Hocaefendi ise sakat doğum olayını daha net şekilde hükme bağlayarak konuyu şöyle dikkatimize sunuyor:

Soru: Doktorlar tarafından sakat doğma ihtimali yüksek bir çocuk, anne karnındayken alınabilir mi? Yoksa özürlü de olsa dünyaya getirilmeli midir? Sakat doğabilir diye alınamaz mı?

Cevap: Allah'a ve ahirete inanmayanlar için yalnızca dünya hayatı vardır; bu hayatı ne kadar zevkli, rahat, hür yaşamak mümkünse o kadar yaşamak gerekir. Sakat doğmuş bir çocukla meşgul olmanın onlara kazandıracağı hiçbir şey yoktur, hayatı zorlaştırmaktan, zevku safayı engellemekten başka bir işe yaramaz!

Ancak Allah'a ve ahirete inananlara gelince, değil sakat bir çocuğa, sakat bir hayvana bile gösterilecek şefkat, yapılacak hizmet onlara (müminlere) ecir ve sevap kazandırır, Allah'ın rızasını elde etmeye vesile olur, ebedi hayatta cennet ve mutluluk olarak karşılık görür. Durum böyle olunca, nasıl doğduktan sonra sakatlanan bir çocuğu öldürmek caiz değilse, cinayetse, henüz doğmamış ama rahimde yaşayan bir çocuğu öldürmek de öyle cinayet olur ve caiz değildir. Rahimde kaldığı sürece veya doğum sırasında (anne için ciddi bir hayati tehlike söz konusu olmadıkça) kürtaj yapılamaz, sakat doğacak diye çocuk aldırılamaz!

2- Çocuğun aldırılması; ancak annenin hayatının tehlikeye girmesi durumunda caiz olabiliyor. Rahimdeki ceninin hayatı henüz tam değildir. Ama annenin hayatı tamdır. Tam olan bir hayat, tam olmayan hayata feda edilmez. Öyle ise ölüm tehlikesi olan bir annenin hayatını kurtarmak için nakıs hayatlı cenin aldırılabilir. Bunda görüş birliği de vardır!

3- Bakamayacağı ya da İslami terbiye veremeyeceği kadar fazla çocuğun olması halinde 40 günü geçmeden aldırmayı meşru mazeretlerden sayan görüşler de vardır.

4- Doğum yapan sıhhatli bir kadını kısırlaştırma olayına gelince: Fazla çocuğu olmaması için baştan çocuğun oluşmasına engel olacak ilaçlar alıp hamile kalmayı önleyecek spiral koyma gibi tedbirlere başvurmayı caiz gören fıkıhçılar, bir daha çocuk doğuramaz hale gelmek için kanal bağlatmayı, kadını tümüyle kısırlaştırmayı caiz görmüyor. Bu konudaki yorumlarında da şu hususlara dikkat çekiyorlar:

Doğum yapabilen kadın, kusursuz yaratılışta bir kadındır. Doğuramaz hale getirmek ise kusursuz kadını kusurlu hale getirmektir. Allah'ın mükemmel yarattığı kadını kusurlu hale getirmeye Allah razı değildir. Günün birinde fikir değiştirip çocuk sahibi olmak isteyenler kısırlaştırmanın pişmanlığını çok acı şekilde duyacaktır. Fakat o pişmanlığın faydası olmayacaktır ....

 

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
Dini Sorulara Cevaplar 2007 - Sitede kullanılan makaleler kaynak belirtmek suretiyle farklı sitelerde ve ortamlarda kullanılabilir.
Web: www.ahmetsahin.org - Email : mail@ org - Webmaster: webmaster@ org