DİNİ SORULARINIZA ÇÖZÜMLER

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
------------

 » MAKALELER

Okunma Sayısı : 2091

İNANCIMIZA AYKIRI DÜŞEN İFADELER SORUMLULUK GETİRİR Mİ?

Namaz kıldığımız caminin avlusunda konuşan bir Müslüman parmağıyla yukarıya doğru işaret yaparak diyordu ki;

? Yukarıda Allah BABA var. Allah BABA bunlara izin vermez!

Kendisine hatırlatmada bulundum:

? Sen namaz kılan bir insansın. Sende okuduğun İhlas suresinin ikazları yer tutmalı, bu konuda bilgi sahibi olmalısın. Parmağınla yukarıya işaret ederek yukarıda Allah var deyişin neyin ifadesi oluyor? Gerçekten de sen Allah?ın yukarıda bir mekanda olduğunu mu sanıyorsun ki işaret parmağınla yukarıyı göstererek ?Yukarıda Allah var, Allah baba buna izin vermez.? Diyebiliyorsun. Allah?a bir de haşa babalık isnat ediyorsun.

Hemen izah ediyor inancını:

? Haşa! Ben Allah?ın yukarıda olduğunu söyler miyim? O mekandan münezzehtir. Her yerde hazır ve nazırdır!. Hele baba olduğunu asla kabul etmem. Onu Hıristiyanlar söyler. O Müslüman?ın iddiası olamaz. İhlas suresi bunları reddeder!

Evet İhlas suresi ?Allah yukarıda? yahut da ?Allah baba? gibi kullara mahsus sıfatlarla Allah?ı tarif ve tavsif etmeyi yasaklıyor; geçmiş kelam kitapları da bu sözlerin küfür olduğunu açıkça ifade ediyorlar.

Buna göre hiçbir baba kucağına aldığı çocuğuna terbiye vermek için parmağıyla gökyüzünü göstererek:

? Sakın bir daha böyle yapma, yukarıda Allah baba kızar ha! dememeli, Allah?ı herhangi bir mekanda göstermemeli, hele babalık sıfatı isnad etmenin de küfür olacağını hiçbir zaman unutmamalıdır.

Akla şu soru geliyor.

? Peki bu sözleri söyleyen Müslüman kâfir olmaz mı?

Burada Bediüzzaman?ın bir cümlesi bizi kurtarıyor.

O, Müslüman?ın böyle bilmeyerek söylediği küfür manasına gelen sözlerinden dolayı kurtarıcı açıklamasını şöyle yapıyor ve diyor ki:

? Bazen kelam küfür görünür, ama sahibi kâfir olmaz!

Nitekim bu sözlerin sahibine bunların küfür manasına geldiği söylendiğinde hemen tövbe istiğfar ediyor, bu manada söylemediğini de heyecanlanarak ifade ediyor.

Demek ki böyle küfür manalarına gelen sözlerden ciddi şekilde çekinmeli, uzak kalmalı; ama bir imanlı insan ağzından böyle bir söz kaçırırsa hemen ön yargılı düşünüp küfür damgasını da basmamalıdır. Zira Bediüzzaman Hazretleri konuyu hem de vecizeleştirerek dile getirmiştir:

? Bazen kelam küfür görünür; ama sahibi kâfir olmaz!

Ne dersiniz, sıkça okuyup dinlediğimiz İhlas suresinin manasını merak edip de öğrensek böyle tehlikeli hatalara düşmeyiz değil mi? Neden kendini okur da manasını düşünmeyiz acaba? ....

 

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
Dini Sorulara Cevaplar 2007 - Sitede kullanılan makaleler kaynak belirtmek suretiyle farklı sitelerde ve ortamlarda kullanılabilir.
Web: www.ahmetsahin.org - Email : mail@ org - Webmaster: webmaster@ org