DİNİ SORULARINIZA ÇÖZÜMLER

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
------------

 » MAKALELER

Okunma Sayısı : 2561

Sakat doğacak çocuğu aldırıp anneyi kısırlaştırmak caiz mi?

 

Soru: Doktorların bazıları doğacak çocuğumuzun sakat olma ihtimalinin kuvvetli olduğunu ifade ile aldırılmasında isabet olacağını söylüyorlar. Biz ise tereddüt ediyoruz. Sakat doğma ihtimali aldırılması için meşru bir gerekçe olabilir mi?

Ayrıca, bir daha doğum yapmaması için anneyi kısırlaştırmak da caiz olur mu?..

Cevap: Bu gibi hayati konularda son sözü söyleyecek olanlar, sakat doğuma teşhis koyan doktorlarla anne baba olmalıdır elbette. Bununla beraber soruyla ilgili tespitlerimizi şöyle özetleyebiliriz:

1- Doğum kontrolü konusunu inceleyen fıkıhçıların çoğunluğu, sakat doğma ihtimaliyle çocuğun aldırılmasına sıcak bakmıyorlar, hatta sakat doğmuş bir çocuk sakat olması gerekçesiyle nasıl öldürülemezse, ana rahminde yaşamaya başlayan cenin de sakat doğma ihtimaliyle aldırılamaz, yani öldürülemez yorumunu yapıyorlar. Kaldı ki, diyorlar bazen sakat doğacak zannedilen cenin nur topu gibi sağlam bir yavru olarak da dünyaya gelebiliyor. Yahut da sakatlık derecesi yaşamasını zorlaştıracak boyutta olmuyor, kolay yaşayacak bir arıza ile çocuk hayatını sürdürebiliyor. Anlaşılan, verilecek aldırma kararında bu hususların iyi düşünülmesi gerekiyor...

2- Çocuğun aldırılması; ancak annenin hayatının tehlikeye girmesi durumunda caiz olabiliyor. Bu konuda deniyor ki: Rahimdeki ceninin hayatı henüz tam değildir. Ama annenin hayatı tamdır. Tam olan bir hayat, tam olmayan hayata feda edilmez. Öyle ise ölüm tehlikesi beliren bir annenin hayatını kurtarmak için nakıs hayatlı cenin aldırılabilir. Bu, meşru bir mazerettir. Bunda görüş birliği de vardır!..

3- Bazıları da anne hayatının tehlikesi dışında da meşru mazeretler kabul etmekte, bakamayacağı kadar fazla çocuğun bulunması halinde de (bir buçuk ayı geçmeden) aldırmayı bu meşru mazeretlerden biri olarak görmekteler.

4- Doğum yapan kadını kısırlaştırma olayına gelince: Fazla çocuk sahibi olmamak için baştan çocuğun oluşmasına engel olacak ilaçlar alıp hamile kalmayı önleyecek spiral koyma gibi yöntemlere başvurmayı caiz gören fıkıhçılar, bir daha çocuk doğuramaz hale gelmek için kanal bağlatmayı, kadını tümüyle kısırlaştırmayı caiz görmemekteler. Bu konudaki yorumlarında da şu hususa dikkat çekmekteler: Doğuma müsait kadın mükemmel yaratılışta kadındır. Doğuramaz hale getirmek, yani kısırlaştırmak ise mükemmel yaratılıştaki kadını kusurlu hale getirmektir. Allah?ın mükemmel yarattığını kusurlu hale getirmeye Allah razı değildir. Günün birinde doğuma ihtiyaç duyulması halinde kadını kısırlaştıranlar vicdan azabı duyacaklar, kusursuz kadını kusurlu hale getirmenin pişmanlığını hissedeceklerdir.

Bu konularda anlaşılacak dille yazılmış sıhhatli eserler mevcuttur. Diyanet İlmihali (İSAM) ile Hayreddin Karaman?ın ?Hayatımızdaki İslam?, Hamdi Döndüren?in ?Aile İlmihali? ile bizim ?Yeni Aile İlmihali? gibi kaynaklarda bu görüşlerin genişini bulmak mümkündür. İhtiyaç duyanlar bakmalılar...

18.08.2005

e-posta adresi:a.sahin@zaman.com.tr

....

 

ANA SAYFA | MAKALELER | DUA SAYFASI | ZİYARETÇİ DEFTERİ | KISA TARİHÇE | KİTAPLARI
Dini Sorulara Cevaplar 2007 - Sitede kullanılan makaleler kaynak belirtmek suretiyle farklı sitelerde ve ortamlarda kullanılabilir.
Web: www.ahmetsahin.org - Email : mail@ org - Webmaster: webmaster@ org